Monday, August 27, 2012

Raya Pertamaku


19 Aug 2012- Raya pertamaku yang selalu menjadi tragis bagiku..huhuhu..(!_!)..raya tahun lepas,kaki aku kene mercun, gah duk sapu umah dengan semangat rayanye,tetiba angah plan untuk bako mercun,dibakonye mercun tu,dari tempat aku menyapu sampah tu, powwwwwwww!!!bunyi memang kuat la..mercun bola la katekan..aku ingt die campak da jauh,tetibe mercun tu meletup bebtul dkat kaki aku,aku melompat la..tekejut punye pasal,time tu aku tkena serpihan mercun tu kt kaki..aku ape lagi..menangis la kt situ..sakit woooo..(!_!)..
Mercun bola 


Raya kali ni lain plak sedihnye..elok pepagi raye,pas bersalam-salaman nk beraya,angah mintak kunci kete,tuk panaskan enjin kete sebelum pegi beraya,aku dgn semangtnye..kasi la kunci kete aku..selang beberapa minit pastu aku dgr bunyi kete kene langgar,dgr je bunyi tu aku ape lg..berlari la nk tgk ape yang jdi..tetibe aku tgk,kete aku da langgar pokok dpn umah aku..huhuhu(!_!)nk nangis pun ade gak..tapi tahan je la..da nk jdi, nk marah da xleh nk marah,sebb baru mintak maaf..huuuhuhu..sedih2..tapi angah pujuk,nnti anta repair..die bayar..
Ohhh!!!keretaku kemek.

1hari tu aku xdrive kete aku..sayu je ati..huhuh..selang beberapa hari tu,tak silap aku ari khamis,.pagi khamis kete angah aku anta repair,bila da siap,tgk kete aku tu,terubat sayu kt ati..hihihi..(^_^)terima kasih kt angah,sbb tlg anta repair & bayarkan..pape pun tu la kisah raya aku tuk raya aidilfitri tahun ni..tahun dpn xtau la ape plak..huhuh..mintak2 xde la pape yg menyedihkan..

No comments:

Post a Comment